Friday, October 21

# di persimpangan,istikharahlah #

bismillahhirrahmannirrahim :)


salam jumaat buat semua umat islam
moga hari ini lebih baik dari semalam~


jika anda merasa dalam dilema
terpaksa memilih antara dua jalan
istikharahlah!
insyaAllah,mudah-mudahan buat anda.


di antara kebahagiaan anak adam ialah solat istikharah daripada Allah taala dalam segala urusannya.
"Rasulullah s.a.w. mengajar kami beristikharah pada semua perkara sebagaimana baginda mengajar satu surah dalam Al-quran.


berdoalah dengan membaca:


wahai tuhanku,aku memohon pilihan dengan ilmuMU dan memohon takdirMU dengan kekuasaanMU .dan aku memohon daripada kelebihanMU yang amat besar.sesungguhnya,Engkau sahaja mampu segalanya dan aku tidak mampu dan Engkau amat mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui.Engkau mengetahui segala perkara ghaib.
wahai tuhanku,sekiranya Engkau ketahui bahawa perkara ini adalah terbaik buatku dalam perkara agamaku,didalam hidupku serta kehidupanku selanjutnya,maka takdirkanlah perkara itu untukku serta berkatilah aku.berikanlah kebaikan dimana saja aku berada dan jadikan aku ini orang yang redha atas ketentuanMU.


jika hari ini anda buat istikharah,tiada petunjuk
jangan sesekali putus asa!
teruskan sehingga anda mendapat petunjuk dariNYA.


seeloknya,istikharahlah pada waktu malam.
malam yang sunyi
ketika insan lain sedang melayari mimpi.

tapi ingat ya!
istikharah ini untuk perkara yang harus sahaja.
bukan untuk perkara yang wajib atai haram.

|kalau sudah istikharah,Allah sudah bagi petunjuk.mestilah patuh|






tidak akan kecewa bagi yang melaksanakan istikharah dan tidak akan menyesal bagi orang yang suka bermusyawarah dan tidak ada kekurangan bagi orang yang suke berhemat ~























No comments: